Referenssi Leivon Leipomo

Leipomon arjessa tieto kulkee nyt paremmin  
Piiri-sovelluksen avulla 

Ennen Piiri-sovelluksen käyttöönottoa ilmoitustaulu ja infotaulu olivat Leivon Leipomon tärkeimmät sisäisen viestinnän kanavat. Tieto tuli jälkijunassa ja työntekijät kaipasivat työvuorolistoja sähköisessä muodossa. Lainsäädäntö puolestaan velvoitti ottamaan käyttöön whistleblowing-ilmoituskanavan. Piiri-sovellus ratkaisi kaikki nämä ongelmat yhdellä kertaa.

— Nyt laitamme työvuorolistat pdf-muodossa Piiriin, mistä ne voi ladata itselleen kätevästi. Se on ollut varmasti yksi iso syy siihen, että työntekijät ovat ottaneet Piiri-sovelluksen niin hyvin vastaan, kertoo Leivon Leipomon valmistuspäällikkö Jarkko Ruoho, jonka työpöydälle kuuluvat myös henkilöstöasiat. 

Leivon Leipomossa työskentelee 90 työntekijää eri vuoroissa, kuutena päivänä viikossa. Vuorotyö ja sähköisen järjestelmän puute olivat haaste sisäiselle viestinnälle. 

— Sisäisen viestinnän haasteena on ollut se, että olemme niin hajallaan ja koko porukkaa ei saada koskaan kasaan. Yhteisöllisyyttä on vaikea rakentaa, kun työtä tehdään vuoroissa. 

Tampereella sijaitsevassa leipomossa leivotaan tuoretta ruokaleipää suoraan asiakkaille. Vuonna 1913 perustettu leipomo otti harppauksen sisäisen viestinnän kehittämisessä, kun he saivat samaan konserniin kuuluvalta Konditoria pH7:ltä vinkin Piiri-sovelluksesta.  

— He kehuivat käyttämäänsä Piiri-sovellusta ja totesimme sen myös meidän tarpeillemme sopivaksi, Ruoho kertoo.   

"Piirissä informoidaan kaikki ajankohtaiset asiat. Sen avulla tavoitamme hyvin koko henkilöstön."

PIIRISSÄ JAETAAN LÄTKÄLIPUT JA TIEDOTETAAN AJANKOHTAISET ASIAT

Henkilöstö on ottanut Piirin käyttöön kiitettävästi ja palaute on ollut positiivista. Sovelluksen lataamiseen motivoitiin alkuvaiheessa myös kilpailuilla. 

— Järjestimme kilpailun, jossa äänestettiin, kuka työkaveri ansaitsee päästä ravintolaillalliselle. Saimme siihen tosi paljon vastauksia. Tykätty juttu on myös ollut se, että Piirissä nopein pääsee varaamaan Tapparan ja Ilveksen otteluihin yrityskortin itselleen käyttöön, Jarkko Ruoho kertoo.

Infotaulu on edelleen käytössä Piirin ohessa, sillä kaikkea yritykseen liittyvää tietoa ei haluta jakaa mobiilisovelluksessa.

— Piirissä informoidaan kaikki ajankohtaiset asiat, jos vaikkapa leipomolle on tulossa vieras. Sen avulla tavoitamme hyvin koko henkilöstön, Ruoho kiittelee.  

Referenssi Leivon Leipomo

SOVELLUKSEN RÄÄTÄLÖITÄVYYS SAA KIITOSTA

Jarkko Ruohon mukaan Piirin käyttöönotto sujui helposti ja mutkattomasti. 

— Muokkasin yhden exel-taulukon henkilörekisteristä ja toimitin sen eteenpäin. Sen jälkeen laitoimme henkilöstölle kutsun Piirin käyttäjäksi ja teimme muutaman esimerkkiuutisen, Ruoho kertoo ja kiittelee sovelluksen käyttöönoton helppoutta.

Käyttöönottovaiheessa Ruoho keksi muutamia lisäominaisuuksia, mitä leipomolla toivottiin Piiriin. Sovellus on hyvin räätälöitävissä, osa toivotuista muutoksista on jo tehty ja osa on työn alla.

— Meille oli tärkeää saada käyttöön whistleblowing-ilmoituskanava, koska lainsäädännön mukaan meidän täytyi ottaa se käyttöön viime vuoden loppuun mennessä. On tosi hyvä, että saimme ilmoituskanavan tätä kautta, eikä meidän tarvinnut hankkia erillistä järjestelmää sitä varten, Ruoho kehuu.

Piiri Kit Oy Hanne Haapakoski

Jutellaanko?

Hanne Haapakoski | CEO 

Haluatko parantaa työyhteisösi sisäistä viestintää? Hienoa, me autamme! Ota yhteyttä, jos olet kiinnostunut Piiri-sovelluksesta tai räätälöidystä sisäisen viestinnän koulutuksesta.

Jätä yhteydenottopyyntö, soita p. 0445030180 tai lähetä sähköpostia hanne@sisainenviestinta.fi

Haluatko hyödyllistä tietoa sisäisen viestinnän kehittämisestä? 

TILAA UUTISKIRJE!

Update cookies preferences