Referenssi Kokkolan Satama Oy

Kokkolan Satama tavoittaa Piiri-sovelluksella koko henkilöstön nopeasti ja vaivattomasti 

Kokkolan Satama Oy:n sisäinen viestintä koostui aiemmin paperilappusista kahvihuoneen pöydällä, sähköposteista ja harvakseltaan järjestetyistä henkilöstöinfoista. Työntekijät eivät olleet tyytyväisiä tiedonkulkuun. Kesällä käyttöön otetun Piiri-sovelluksen myötä viesti saadaan nopeasti ja helposti liikkeelle ja kynnys viestimiseen on matala.

Kokkolan Satama Oy on Kokkolan alueella merkittävä satama- ja logistiikkapalvelujen tuottaja. Yhtiöllä on tärkeä rooli sekä suurteollisuusalueen yritysten toiminnassa että alueen pk-yritysten ja Keski-Suomen yritysten logistiikassa. Myös tuulivoimalakomponenttien käsittely on noussut merkittäväksi logistiikkakokonaisuudeksi. 

— Kokkolan satama on yleinen satama, eli olemme avoin satama kaikille asiakkaille, tavaran viejille ja tuojille. Tarjoamme muun muassa aluspalveluja, nosturipalveluja, varastointipalveluja, erikoisterminaalipalveluja ja logistiikkaan liittyviä kokonaisratkaisuja, Kokkolan Sataman talouspäällikkö Vuokko Kalliokoski kertoo. 

YKSINKERTAINEN RATKAISU SISÄISEN VIESTINNÄN ONGELMIIN

Kokkolan sataman kuuluu Suomen viiden suurimman sataman joukkoon. Konsernissa työskentelee yhteensä vajaa 30 työntekijää erilaisissa tehtävissä. 

Sisäisen viestinnän tavoittavuus on ollut yhtiössä haasteellista, koska kaikki eivät työskentele tietokoneella. Tarve oli yksinkertaiselle ratkaisulle, jonka avulla tiedonkulku paranee organisaation sisällä.

Puhelimeen ladattava Piiri-sovellus sopi tarpeisiin täydellisesti. 

— Verrattuna sähköpostitiedottamiseen sovellus on tosi helppokäyttöinen ja sinne voi matalalla kynnyksellä laittaa uutisia. Piirissä voisi hyvin varoittaa vaikkapa liukkaasta pihasta, kertoo satamasihteeri Milla Vierimaa, joka on yksi sovelluksen pääkäyttäjistä. 

"Piiri-sovellus on toimiva, helppokäyttöinen ja sopii hyvin meidän tarpeisiimme."

Kokkolan Satamalla ei ollut käytössä intraa, vaan sisäistä viestintää hoidettiin aiemmin sähköposteilla, paperilapuilla ja muutaman kerran vuodessa järjestettävällä henkilöstöinfolla. Henkilöstön työhyvinvointikyselyissä ja kahvipöytäkeskusteluissa antama palaute toimimattomasta viestinnästä antoi sysäyksen siihen, että Piiri-sovelluksen testaaminen koettiin tarpeelliseksi. 

Sovellus otettiin testikäyttöön alkukesän aikana ja palaute on ollut positiivista. 

— Oli selvää, että otamme Piiri-sovelluksen käyttöön. Mobiilisovellus on toimiva, helppokäyttöinen ja sopii hyvin meidän tarpeisiimme, Vuokko Kalliokoski toteaa. 

Kokkolan Satama Oy, talousjohtaja Vuokko Kalliokoski

Vuokko Kalliokosken mukaan tiedottaminen on henkilöstön arvostamista. — On tärkeää, että jokainen työntekijä tietää, missä mennään. Tiedottamisella vältytään väärinkäsityksiltä. Sovelluksen hyvä puoli on, että kaikki saavat tiedon samanaikaisesti ja samanlaisena.

PIIRI-SOVELLUS TUKEE KRIISIVIESTINNÄN TARPEITA

Kokkolan Sataman Piiri-sovelluksesta löytyy tällä hetkellä muun muassa henkilöstöoppaat, turvaoppaat, työehtosopimukset ja työsuhde-edut. Kaikkia ominaisuuksia ei vielä ole ehditty hyödyntämään.  

— Piiri helpottaa myös uusien työntekijöiden perehdytystä, koska he pääsevät siellä heti materiaaleihin käsiksi, Vuokko Kalliokoski kehuu.

Sovellukseen saa lisättyä kätevästi kaikki tapahtumat tai toteutettua kyselyjä. Myös palautekanava on tarpeellinen. 

Kokkolan Satama kaavailee sovelluksen hyödyntämistä myös kriisiviestintään.

— Täällä suurteollisuusalueen kupeessa on sattunut läheltä piti -tilanteita. Piiriä voidaan jatkossa hyödyntää myös kriisiviestinnässä, Kalliokoski suunnittelee. 


Kokkolan Satama on Suomen suurin bulk-satama ja suurin raideliikennesatama. Tutustu sataman toimintaan >

Piiri Kit Oy Hanne Haapakoski

Jutellaanko?

Hanne Haapakoski | CEO 

Haluatko parantaa työyhteisösi sisäistä viestintää? Hienoa, me autamme! Ota yhteyttä, jos olet kiinnostunut Piiri-sovelluksesta tai räätälöidystä sisäisen viestinnän koulutuksesta.

Jätä yhteydenottopyyntö, soita p. 0445030180 tai lähetä sähköpostia hanne@sisainenviestinta.fi

Haluatko hyödyllistä tietoa sisäisen viestinnän kehittämisestä? 

TILAA UUTISKIRJE!

Update cookies preferences