Referenssi Bet-Ker Oy

Bet-Ker Oy otti Piiri-sovelluksen käyttöön:  
”Tärkeä tieto ei enää huku viestitulvaan” 

Bet-Ker Oy on Suomen johtava tulenkestävien materiaalien tuottaja. Yritykselle on tärkeää pitää huolta työntekijöistään ja toimitusjohtaja Antti Hautamäen mukaan läpinäkyvä sisäinen viestintä on yksi tapa osoittaa arvostusta työntekijöitä kohtaan. Apuna sisäisessä viestinnässä yrityksellä on Piiri-sovellus

Ylivieskassa pääpaikkaa pitävä Bet-Ker Oy valmistaa tulenkestäviä materiaaleja pääosin terästeollisuuden tarpeisiin. 35 henkeä työllistävä yritys on kotimaassa omalla alallaan johtava toimija.  

— Viime vuosina olemme panostaneet voimakkaasti vientiin ja haemme myös sitä kautta kasvua, kertoo toimitusjohtaja Antti Hautamäki.  

Bet-Ker on ollut alusta lähtien kierrätyksen edelläkävijä. Vuonna 1977 perustettu yritys alkoi tehdä tulenkestävää massaa kierrätetyistä tiilistä. Kierrätysmateriaalin osuus käytettävistä raaka-aineista on noin 25 %.   

Yritys haluaa pitää hyvää huolta henkilöstöstään. Bet-Kerille on myönnetty Great Place to Work® -sertifikaatti jo neljä kertaa peräkkäin. Henkilöstön arvostamisesta kertoo myös panostukset sisäiseen viestintään. Piiri-sovellus otettiin käyttöön viime keväänä, jotta sama tieto saadaan kaikille samanaikaisesti.  

VIIKKOKIRJEET, ILMOITTAUTUMISET JA KYSELYT YHDESSÄ SOVELLUKSESSA

Ennen Piiri-sovelluksen käyttöönottoa sisäisen viestinnän pääkanava oli WhatsApp. Ongelmana oli kuitenkin tärkeiden tietojen hukkuminen viestitulvan sekaan.   

— Tiedotimme WhatsAppissa muun muassa vaihtuvista henkilöstöeduista. Saimme kuitenkin palautetta, että tiedot hukkuivat ja unohtuivat herkästi viestien sekaan, Bet-Kerin talouspäällikkö Mira Piili sanoo.    

Lisäksi sisäisessä viestinnässä käytössä olivat infotaulut ja ilmoitustaulut. Sisäisistä asioista tiedotetaan edelleen myös palavereissa ja aamukierroksilla. 

Bet-Kerin sisäisen viestinnän haasteena on, että osa työntekijöistä työskentelee Ylivieskan ulkopuolella ja osa ei käytä työssään tietokonetta. Piirin puhelimeen ladattava mobiilisovellus soveltuu hyvin yrityksen tarpeisiin.  

"Piirin käyttöönotto tapahtui näppärästi ja lisenssit ovat kevyemmät kuin Microsoftin tuotteiden kanssa."

Ennen Piiri-sovelluksen käyttöönottoa yrityksessä punnittiin Microsoftin työkalujen hyödyntämistä sisäisessä viestinnässä. Esimerkiksi SharePointissa jaettiin jonkin verran uutisia ja tiedostoja. 

— Piirin käyttöönotto tapahtui näppärästi ja lisenssit ovat kevyemmät kuin Microsoftin tuotteiden kanssa. Päätettiin ottaa Piiri käyttöön sen jälkeen, kun se oli testattu toimivaksi, Antti Hautamäki kertoo. 

— SharePointissa oli myös se ongelma, että kaikki eivät päässeet uutisiin helposti käsiksi. Jonkin verran tehtiin myös Formsissa kyselyjä WhatsAppin kautta jaettavaksi. Nyt kyselytyökalu löytyy suoraan Piiristä, joten voimme keskittää kaiken yhteen sovellukseen, Mira Piili jatkaa. 

Bet-Ker on ottanut Piirin myötä käyttöön viikkokirjeen, johon kirjoitetaan joka perjantai lyhyt koonti viikon tapahtumista. Lisäksi sovellukseen on ladattu kaikki henkilöstöoppaat ja muut koko henkilöstöä koskevat dokumentit sekä jatkuvat ja vaihtuvat henkilöstöedut. 

— Tapahtumakalenterin kautta meillä on käytössä ilmoittautuminen tykypäiviin, pikkujouluihin, liikuntatunteihin ja muihin firman tapahtumiin, Piili listaa. 

Bet-Ker Oy:n tiimi

KEHITTYVÄ SOVELLUS JA KIITETTÄVÄ ASIAKASPALVELU

Piiri-sovelluksen pääkäyttäjän Mira Piilin mukaan sovellus oli helppo ottaa käyttöön. 

— Sovelluksella on tosi helppo tehdä uutisia ja kyselyitä. Tekstinkäsittelyyn kaipaisin hieman monipuolisempia ominaisuuksia, Piili vinkkaa. 

Hyvänä puolena kaksikko näkee sen, että pientä parantamista sovelluksessa tapahtuu jatkuvasti ja kehitystahtoa löytyy. 

— Asiakaspalvelu on tosi nopeaa ja notkeaa ja tuntuu, että kovasti Piirissä on uusia juttuja työn alla, Mira Piili kertoo.  

Bet-Ker on tehnyt useita henkilöstön hyvinvointiin liittyviä satsauksia. Miten ne ovat onnistuneet toimitusjohtajan näkövinkkelistä? 

— Kyllähän meillä on täällä pitkät työurat ja henkilöstö on verrattain tyytyväistä. Vaihtuvuutta on vähän. Toki mittarit ovat meillä aika herkät ja tiedämme, että töitä pitää tehdä jatkuvasti henkilöstön hyvinvoinnin eteen, Antti Hautamäki kiteyttää.  

Piiri Kit Oy Hanne Haapakoski

Jutellaanko?

Hanne Haapakoski | CEO 

Haluatko parantaa työyhteisösi sisäistä viestintää? Hienoa, me autamme! Ota yhteyttä, jos olet kiinnostunut Piiri-sovelluksesta tai räätälöidystä sisäisen viestinnän koulutuksesta.

Jätä yhteydenottopyyntö, soita p. 0445030180 tai lähetä sähköpostia hanne@sisainenviestinta.fi

Haluatko hyödyllistä tietoa sisäisen viestinnän kehittämisestä? 

TILAA UUTISKIRJE!

Update cookies preferences